Türkiye’de Google Kullanım Oranı %90’ın Altına İndi
İnternette herhangi bir aramayı yapmak için kullandığımız arama motorlarından dünya üzerinde en büyük paya sahip olan Google, Türkiye’de tarihinin en büyük düşüşünü yaşıyor. Ünlü arama motorunun tüm arama motorları içindeki kullanım oranı, Gemius adlı şirketin yayınladığı Türkiye istatistiklerine göre %90’ın altında. Google bu düşüş sorununu sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada yaşıyor. Sorunun ana nedeninin son zamanlarda değişen gizlilik seçeneklerinden kaynaklı kullanıcı kaybı ve Çin, Rusya gibi devletlerin Amerikan olması nedeniyle Google’ın kullanımından kaçınması olabileceği düşünülüyor.
Öte yandan ülkemizde de oldukça büyük bir pazar payı kaybı yaşayarak tarihinde ilk defa kullanımı %90’ın altına düşen Google, bu düşüşü nedeniyle Yandex‘i haklı olarak suçlayabilir. Son zamanlarda yaptığı başarılı reklam çalışmaları, yeni özellikler ve yaptığı anlaşmalarla gündeme gelen Yandex, bu çalışmalarını sadece ülkemizde değil, bütün dünyada arttırmış durumda. Bu çalışmaların Yandex’in ülkemizdeki kullanım oranını %7.30’dan %8.46’ya kadar arttırdığını görebiliyoruz.
Google’ın kullanımında yaşadığı düşüş oldukça az olsa da ilk defa %90’ın altına düşen arama motoru için bu, bir uyarı olabilir. Son derece aktif olan Yandex’in Google’ı yakalama girişiminde attığı en önemli adımlardan birisinin geçtiğimiz günlerde imzalanan Fenerbahçe anlaşması olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Yandex ve Fenerbahçe arasında gerçekleşen bu anlaşmaya göre Yandex’ten yapılan her arama başına Fenerbahçe para kazanıyor. Fenerbahçe’nin son derece işine yarayan bu anlaşma, spor kulübünün de reklamını yapmasıyla birlikte oldukça yaygınlaştı ve anlaşmanın 2. haftasında 400.000’den fazla Fenerbahçeli, Yandex kullanarak arama yaptı.