Toyota Yaris Hybrid

Genel Erdinç Koç 1.797 Görüntüleme

Hibrit deyince akla ilk gelen marka aslında Toyota.

Yıllar önce piyasaya sürdüğü Prius modeli, önce “duyarlılık” sembolü olmak isteyen Hollywood ünlülerinin, sonra entel dantel Avrupalı ve Amerikalıların, en sonunda da taksicilerin gözdesi olmuştu. Bir ara ben de “Ulan acaba bundan bir adet edinip gelecek nesillere daha iyi bir dünya mı bıraksak?” gibi saçma bir düşünceye kapılmış, ama Toyota’nın bu otomobili Türkiye’ye ithal etmeyeceğini öğrenince üzülmüştüm.

Ama Prius hakkında anlatılanlar hikâyeymiş. Pille gittiği mesafe ancak birkaç kilometreyle kısıtlıymış, benzin motoru sık sık, hatta sürekli devreye girmek zorunda kalıyormuş ve boşuna bir de onca ağır pilleri taşımak gerekiyormuş. Ben böyle düşünsem de, dünya ve özellikle Toyota dünyası böyle düşünmüyor belli ki! Ve Toyota şimdi neredeyse tüm modellerinin hibrit versiyonlarını üretmeye başladı.

2014-Toyota-Yaris-Hybrid

En küçük Yaris, orta boy Auris, arazi aracı RAV4 ve irice Camry’nin hibrit versiyonlarını satışa sundu. 2020 yılında tüm satışlarının yüzde 50’ye yakınının hibrit olmasını hedefliyor Toyota. İşte size anlatacağım otomobil, ailenin en küçüğü Yaris. Dışarıdan bakınca tipi çok güzel. Büyük alaşım jantlar, kaportadaki çizgiler, büyük camlar gerçekten çok hoş. İçinde de benzer bir his yaratıyor Yaris.

Gerçi ben içine ilk bindiğimde bana çocukluğumda birkaç kez bindiğim Murat 124’leri hatırlattı ama olumlu yönde. Kocaman camlar, aydınlık bir iç mekân, basit ama kullanışlı bir ön panel. İçi muazzam rahat. Dışarıdan göründüğünden çok daha geniş.

Gözüme çarpan ilk faul, gösterge tablosunun camı. Öyle kötü bir açıyla yerleştirilmiş ki, en küçük bir güneş ışığında parlıyor ve göstergeleri ancak tahmin edebiliyorsunuz. Buna mukabil ortadaki dokunmatik ekranlı kontrol paneli şahane. Radyo, ayarlar ve hibrit bilgileri çok kullanışlı bir biçimde elinizin altında.

Koltuklar rahat. Deri kumaş karışık, döşemeler güzel.

 

ORTALAMA 5.2 LİTRE YAKIT HARCADI 

Kullanıma gelince. “Hiç bana göre değil” desem kızar mısınız!

1.5 litrelik benzinli motor ve yanıbaşındaki elektrikli motorun ürettiği toplam güç 98 beygir. Ancak anladığım kadarıyla beygirlerin bazıları topal, çünkü koşamıyorlar.

Otomobilin hızlanması neredeyse bir Renault 12 ile eşdeğer. 0’dan 100 km’ye 13 saniyede çıkıyor.

Bunu yaparken motorun bas bas bağırması da cabası.

Amaaa…. Eğer otomobili insan gibi kullanmaktan yanaysanız şahane. Gaza yavaş yavaş basıp saatte 120 km’yi geçme niyetiniz yoksa ya da otomobili genelde şehir içi trafikte kullanacaksanız hiç sorun yok. Dört dörtlük bir araç.

Ama uzun yolda bana saç baş yoldurur.

Söylendiğine göre maksimum hızı 160’mış, ama ben 140’ı pek geçemedim. Motor patlayacak zannederek emanet otomobili kırmamak için ayağımı gazdan çektim.

Benim sürüş tarzımla ortalama 5.2 litre yakıt harcadı.

Demek ki, doğru düzgün biri kullansa 4 litre civarı falan harcayacak ki, fena değil.

Ne yalan söyleyeyim, Toyota hibrit konusunda Prius’tan bu yana epey mesafe kat etmiş.

Yaris, şehir içinde benzinli motora hiç geçmeden, sadece elektrikle uzun süre gidebiliyor.

Mesela Levent’ten Taksim’e akülerini bitirmeden gelebiliyor. Klima ise gerçekten muazzam.

Fiyatı 60 bin TL civarı.

Bu gönderiye oy ver

Sosyal Ağlarda Paylaş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

lamine parke