Reklam Engelleme Uygulaması Adblock Satıldı
Özellikle reklamlardan rahatsız olan kullanıcıların “bir zamanlar” vazgeçilmezi olan Adblock, esrarengiz bir şekilde satıldı. 40 milyon’a yakın abonesi olduğu tahmin edilen Adblock‘u satın alan şirket ismini açıklamıyor. Satış fiyatının ise oldukça büyük olduğu tahmin ediliyor.
Adblock’un kurucusu olan Michael Gundlach “bir miktar” nakit para alarak şirketten ayrılması ile beraber koltuğunu da şirketin eski direktörü Gabriel Cubbage‘a bıraktı. Aslında bütün bu satılma işlemleri ve şirketteki yetki değişikliklerinden önce de Ablock bir ticaret kaynağına dönüşmeye başlamasıyla dikkat çekmişti.
Kısa bir süre önce “paralı abonelik” sistemine geçen ve ücretsiz abonelere şirketlerin para ödeyerek girdiği beyaz listede bulunan reklamları gösteren Adblock, bağış toplayarak kendini idame eden bir konumdan “para kazanan” ve bunu kendi misyonuna aykırı bir şekilde yapan bir şirkete dönüşmesiyle azımsanmayacak seviyede kullanıcı kaybetmişti. Şimdi ise şirketin satılması da işlerin iyice ticarete dönüştüğü ve Adblock’un “reklam engelleme” olgusundan ayrıldığını söyleyebiliriz.