Google Yeniden pazarlama Satışlarınızı Arttırma Yöntemleri
Google teknolojilerinin satış ve pazarlama konusundaki önemi tartışılmaz bir noktada. E-Ticaret sitelerinin hemen hemen hepsi Google odaklı stratejiler üzerinde duruyor.
Ölçülebilir reklamcılıkta adeta bir şemsiye görevi gören Google, yarattığı teknolojiler ile reklam verenlere nokta vuruş çözümler sunuyor.
Bugün bu fonksiyonların arasından “Yeniden Pazarlama” üzerinde duracağız. Kısaca yeniden pazarlama ürününüzün veya hizmetinizin reklamını, web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara birden fazla kez gösterimidir. Son kullanıcı iseniz, internet ortamında defalarca bu tip fonksiyonlara denk geliyor olabilirsiniz. Bir e-ticaret sitesine sahipseniz ve daha önce yeniden pazarlama fonksiyonu kullanmadıysanız mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Emin olun satışlarınıza ciddi derecede katkı sağlayacaktır.
Nasıl Kullanacağız?
İlk olarak Adwords hesabımızın “Paylaşılan Kitaplık” bölümünden yeniden pazarlama etiketimizi web sayfamıza ekleyerek, ardından da bir yeniden pazarlama listesi oluşturarak işe başlıyoruz. Buradan belirleyeceğimiz üyelik sürelerine göre web sitenizin trafiği izlenecek ve bir liste oluşturulacak. Bu listeleri yeniden pazarlama opsiyonlu kampanyalarımıza ekleyerek kullanmaya başlıyoruz. Tabii ki bu kadar basit bir konuda değil, istatistikleri dikkate alarak, hedef kitlenizi iyi belirlemeniz gerekiyor. Bu doğrultuda profesyonel bir ajanstan yardım almanızın da faydası var.
Mantık olarak aslında çok basit. Oluşturulan listelere üye olan bir ziyaretçiniz, Adwords hizmetlerinin kullanıldığı bir web sayfasına girdiğinde sizin sayfanızda incelediği en son ürünün veya hizmetin reklamını görmeye devam ediyor. Daha net algılanması açısından Google tarafından yaratılan bir infografiğe göz atalım;
Yeniden pazarlama için oluşturduğunuz kampanyalar, liste odaklı olduklarından, listeye üye olmayan kullanıcılara reklamlarınız gösterilmiyor. Böylece, reklamlarınızı gerçekten web sayfanızı ziyaret eden, ürününüzle ilgilenen kullanıcıların görmesini sağlıyorsunuz.
İlk başta standart bir uygulama gibi algılanıyor yeniden pazarlama. Ne kadar ciddi bir potansiyele sahip olduğunu ufak bir örnekle belirtelim;
X marka notebook satan bir e-ticaret sitesine sahipsiniz. Ürününüz piyasadaki rakiplerinizle aşağı yukarı aynı fiyatlarda. Bir ziyaretçiniz sitenizde incelemede bulunuyor ve ardından sayfanızı terk ediyor. 10 gün sonra, Youtube’da bir notebook incelemesi yaparken video altında veya sağında sizin reklamınız ile karşılaşıyor. Aynı senaryo, tatil planı yapıp otelinizin sitesini ziyaret etmiş bir kullanıcı içinde geçerli olabilir.
Satışlara Etkisi
Ürün veya hizmet sunan firmalar markalarının hatırlanması için büyük çaba gösteriyor. Özellikle rakiplerin oldukça fazla olduğu online ortamlarda hatırlanmak daha da zorlaşıyor. Yeniden pazarlama, markanızın hatırlanması konusunda çok faydalı bir araç. İstatistikler, yeniden pazarlama listeleri ile oluşturulan kampanyaların %300 oranında daha fazla başarıya ulaştığını gösteriyor. Aslına bakarsanız şişirilmiş bir rakam gibi görünüyor ancak liste ile hedefli bir kullanıcının reklamınızı defalarca görmesi gerçekten satışlarınıza ve marka bilinirliğinize ciddi anlamda katkı sağlıyor.
Yeniden pazarlama, aynı zamanda yeniden pazarlama listenizde olan kullanıcıların kaç tanesinin satışa döndüğünü de izlemenize olanak tanıyor. E-Ticaret sayfanızın satış onay sayfasına ekleyeceğiniz bir etiket ile, satışın yapıldığı kullanıcının listenizden mi geldiğini kolayca öğrenebiliyorsunuz. Dolayısı ile ölçülebilir reklamcılık alanında size net bilgiler vermesi itibari ile bir adım öne çıkan bir fonksiyon oluyor.